همشهری آنلاین: بازی دوم از دور رفت مرحلۀ نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان را بایرن مونیخ و لیون برگزار کردند. ناجی مونیخی‌ها در این دیدار باز هم آرین روبن بود که تک‌گل دیدار را به ثمر رساند. ریبری، دیگر ستارۀ مونیخ در نیمه اول از زمین اخراج شد.

لیون در دیدار با بایرن ثابت کرد که بیهوده تا این مرحله پیش نیامده است. نه جو ورزشگاه یک‌دست قرمزپوش آلیانتس مونیخ یاران این تیم را گرفت و نه بازی در برابر پرافتخارترین تیم آلمان که سابقه‌ قهرمانی اروپا را نیز دارد.

بایرنی‌ها وقتی شکافتن خط دفاعی لیون را دشوار دیدند، بارها بخت گلزنی خود را از راه دور آزمودند. هوگو لیوریس، دروازبان لیون، که در رسانه‌ها به "اسپایدرمَن" و در فرانسه به "قدیس" معروف است، به تنهایی موقعیت‌های بسیاری را از بایرن گرفت. ویلی (ویلیام) سانیول، بازیکن فرانسوی بایرن، بارها به مقام‌های این تیم توصیه کرده که لیوریس را به دلیل آمادگی بالا و قدرت واکنش سریع به خدمت بگیرند. لیوریس مدت‌هاست که در فهرست خرید تیم‌های برتر اروپایی قرار دارد. او زمانی که با هنرنمایی خود موجب راهیابی تیم ملی فرانسه به جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی شد، رسانه‌های فرانسه با عبارت "ممنون سَنت لیوریس" از او تشکر کردند.

دیدار بایرن مونیخ و لیون از جمله مسابقاتی بود که داور مجبور شد برای کنترل خشونت بازیکنان بارها دست‌به‌جیب شود. روبرتو روزتی در این بازی ۴ کارت زرد و ۲ کارت قرمز را به بازیکنان دو تیم نشان داد. دو کارت زرد را جرمی تولالا به فاصله‌ ۳ دقیقه از هم دریافت کرد و از زمین اخراج شد و دو کارت زرد باقی‌مانده، یکی در دقیقه‌ ۲۸ به پرانییچ از بایرن داده شد و دیگری در دقیقه‌ ۷۹ به میشل باستوس.

روبرتو روزتی، داور ایتلیایی بازی، در دقیقه‌ سی‌وهفتم ریبری را از زمین اخراج کرد. او بدین ترتیب دیدار برگشت دو تیم در فرانسه را نیز از دست داد. بایرن تا دقیقه‌ ۵۴ که تولالا از لیون نیز دو اخطاره و اخراج شد، با یک یار کمتر به بازی ادامه داد. اگر مونیخ به فینال راه یابد، ریبری در برابر برنده‌ دیدار اینتر و بارسلونا به میدان خواهد رفت.

در این دیدار، آرین روبن کسی بود که باز هم به داد بایرن رسید و با شوت از راه دور خود در دقیقه‌ شصت‌ونهم  تک‌گل این دیدار را به ثمر رساند. روبن دقایقی پس از این گل توسط لوئیز فان‌گال از زمین بیرون کشیده شد؛ تعویضی که با اعتراض این بازیکن هلندی روبه‌رو شد.

کد خبر 105780

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز